Hoe versterk je je romp? Zo train je voor een krachtige en functionele sixpack

Zo maak je van fitness een dagelijkse gewoonte
2020 is begonnen en velen van ons hebben ‘meer sporten’ of ‘beginnen met sporten’ op hun lijstje met goede voornemens voor 2020 staan. Fantastisch natuurlijk, maar hoe zorg je er nou voor dat je het dit keer ook echt volhoudt? Je kunt natuurlijk als een malle elke dag gaan sporten in januari, maar de kans dat je dit voor een langere tijd vol zult houden is klein. De sleutel tot succes is daarom ook niet kwantiteit, maar consistentie.

Sporten dient idealiter een vast onderdeel te worden van je ritme. Of je nou gaat voor 1x per week, of 5x per week, zorgen dat fitness onderdeel van je leefpatroon wordt geeft je de grootste kans om je doel dit jaar te behalen. Om je een handje op weg te helpen hebben wij een aantal tips voor je, om te zorgen dat sporten zo snel mogelijk onderdeel wordt van je dagelijks of wekelijkse planning.

Trainen voor een sterke romp en sixpack doe je zo!
Buikspieren trainen, dat doet iedereen. Want wie wil er nou niet een strakke six-pack? Toch is dit niet voldoende. Alleen sterke rechte buikspieren zorgt niet voor een sterke romp. Daar moet je namelijk alle rompspieren voor trainen. Met een sterke romp ben je sterker, zit je beter, loop je minder kans op blessures en presteer je beter in je sport. Daarom leg ik in deze blog uit wat je romp is, welke spieren erbij horen en hoe je hem op de juiste manier traint.

Leave a Comment

Your email address will not be published.